23 Ekim 2016 Pazar

KÜÇÜK SARI BALIK


Ben bir mıknatısım, buna hep inandım. 

Eskiden bela mıknatısı olduğuma inanırdım. Problemli, ölümcül, şiddetli, kördüğüm ne varsa onları çekerdim böyle inandığım için de. Güzel başladığı için asla masal olamayacak hikayelerim olmadı benim. 

Ben hala bir mıknatısım.  İçimde ne varsa onu çekiyorum hala. Korkularım vücut bulup karşıma dikiliyor bazen hayatımda. Üstüne yürüyorum onların, her adımda bulanıklaşıp yok olmalarını izlerken hem şaşırıyorum, hem şaşırmıyorum. Bugün küçük sarı bir balık çektim kendime. Sahilde denize bakıp otururken incecik küçücük sarı bir balık geldi. İçimden gitme dedim, bir hikaye anlat bana. Balık bana yakın yüzdü biraz. Gittiğinde bana bir hikaye anlatacak iki arkadaş gönderdi. Anlattılar, küçük sarı balık tarafından gönderildiklerini hiç bilmeden. 

Dün karşıda işlerim vardı, geldiğimde masanın üstünde el yazısıyla yazılmış poğaça tarifi buldum, mutfakta da tarifin vadettiği poğaçaları. Annem internetten araştırıp pufidik poğaçalar yapmış. Annem sevmez yemek yapmayı, interneti de pek bilmez. Dün de kendime poğaça çekmişim, poğaça mıknatısı oldum bilmeden. 

Aptal gibi görünmekten korkup müziğe tempo bile tutmam bazen. Dans etmeyi beceremediğimi herkes bilsin istemem. Eğlence çektim kendime iki gün önce, o da kendiliğinden geldi. Artık sadece mutfakta yalnız yemek yaparken dans edip şarkı söylemeyeceğim. 

Ben artık bela mıknatısı değilim. Güzel arkadaşlar çektim kendime, kitaplardan, doğal tıptan, inançlardan ve dünyadaki hikayelerimizden konuşabildiğim, içimde pır pır edenleri kanat çırptıran arkadaşlar. 

Küçük sarı balıkla tanıştığım gün bugün. Çok siparişlerim var daha, çok sorularım var etrafa püskürttüğüm. Hiç beklemediğim anda gelip birisi bir tanesini cevaplıyor sonra yoluna gidiyor. Çünkü artık cevaplar çekiyorum kendime. Sarı balıklar, lezzetli poğaçalar, ışık saçan arkadaşlar, güneşin altında sıcacık bir sonbahar çekiyorum. Hayallerinden bahsederken gözlerinin içi gülen kadınlar çekiyorum. Hayat küçük sarı balıklar gönderiyor sadece aslında. Dikkatli bakmazsan göremeyeceğin küçücük sarı balıklar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder